Monday, January 3, 2011

gelabah jee . haih .

abah : luse dah nk skolah . bilenye nk hitamkan rambut tuh ?
me : ameer x de duit laa abah nk beli hitamkan rambut tuh .
abah : nahh amik duit nie . gi beli (rm5 jee )
me : rm5 jee . bagi laa byk skit .
abah : awk pandai2 colour rambut . pandai2 laa . mlm kang abah nk tgok rambut tuh warne hitam . kalau x ...
me : ok2 .


(pergi laa kedai runcit kat im5 tuh . )


me : bang . sini ade jual pewarna rambut x ?
penjual : ade . nk warne ape ?
me : hitam .
penjual : nahh .
me : berape bang ?
penjual : rm2 jee . tapi tuh gune serbuk tau .
me : ok .

(lepas beli tuh . balik laa rumahh cepat2 nak buat rambut . )


 sampai jee rumah . bukak mnde tuh . bace2 . then . amik laa mangkuk . isi serbuk tuh kat dlm . then . isi air . then kacau2 . bau punye laa busuk nak mampos . haih . then aku isi laa kat rambut aku .
aku tunggu dlm 2 jam . then basuh . basuh2 . then x jadi . babi ! geram dah nie . aku pegi laa balik kedai tuh ,.


me : bang . kenapee sye buat tadi x jadi .
penjual : awk buat mcm mane ?
me : sye ikot ape yang dlm tuh suruh la .
penjual : awk isi air berape byk tadi ?
me : byk laa jugak ,
penjual : dye x leh byk2 . sikit jee .
me : haih . dah tuu mcm mane ?
penjual : beli laa .
me : sye dah x de duit dah bang . ade singgit lebih jee bang ,
penjual : x pe laa . amik jee la .

(teros balik rumah semula nk buat rambut)

smpai jee rumah tros buat ape yang abang tuh suruh . isi air sikit . aku punye laa x tahan dgn bau dye , busuk nk mampos ! haih . aku buat2 . tunggu lame2 . then . jadii ! selok wehh .

(mlm tunggu abah balik . then abah dah balik . )


me : abahhh ! see my hair ! black already ! HAHA .
abah : x yah nk selok2 laa . pegi mandi semayang tuh ! dah nk masuk isyak dah ni kan . haih .
me : orang just nk tunggu abah jee . nk tunjuk . jgn laa maraa . haih .


*the moral of the story is ............

x tau laa nk ckp ape . hehe ;)

No comments:

Post a Comment